Mi az a reszponzív logókészlet?

Avagy miért lehet szükséged a logód több verziójára?

Elsődleges, másodlagos, submark, ikon – dobálózunk mi, dizájnerek ezekkel a szavakkal, mintha az életünk múlna rajta. Jobb magyar kifejezések híján ilyen tükörfordításokat használok én is a primary, secondary és társai helyett, amikor tömören szeretném leírni, mit is jelent egy reszponzív logókészlet, de akkor most egy hosszabb bejegyzésben is öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Biztos küzdöttél már te is azzal, hogy az egy darab logód egyszerűen nem akart működni valamilyen felületen: olvashatatlan volt egy kicsi dokumentumon, túl részletes, hogy kivágasd kartonból, felismerhetetlen, mikor ikon méretben szeretted volna használni.

Épp ezért legtöbbször az arculattervezés során nemcsak egy logót, hanem egy egész logókészletet tervezünk. De mit is takar ez?

elsődleges logó (primary)

A logód legkidolgozottabb, legteljesebb formája, ami a márkád teljes arculatát képviseli. Használhatod weboldal fejlécében, dokumentumokon vagy bárhol, ahol fontos, hogy pontosan kiolvasható legyen a márkanév. Ezt használom például az árajánlat dizájnomban:

kétoldalas árajánlat dizájn a logó teljes méretű verziójával

másodlagos logó (secondary)

A logód egyszerűsített verziója. Vagy elveszek belőle egy elemet, vagy négyzet formába komponálom át, hogy kompaktabb legyen.

Használhatod bárhol, ahol az elsődleges túl nagy, bonyolult vagy hosszúkás lenne. Ezt használom például a névjegyem egyik oldalán:

CS_blog_12_reszponziv_logokeszlet_4

ikon (icon/submark)

A logód leegyszerűsítve addig a pontig, hogy minimális elemből álljon, de még felismerhető legyen. Tökéletes weboldal faviconjaként, applikáció ikonként, social media profilképként vagy akár vízjelekhez is. Ezt használom a weboldalamon számos helyen, például a böngésző lapjainál látható faviconként is

logó színvariációk

Itt még nem áll meg az alaposság! A logókból ezután még legalább három színverzió is készül, hogy különböző helyzetekben és háttereken is megállják a helyüket:

reszponzív logókészlet narancs, bézs és zöld színben

Tehát egy jól átgondolt arculat szerves része, hogy a logódnak több verziója is legyen, minimum 2, de akár 3-4 is, így biztos minden célra lesz megfelelő. Ezen felül pedig nem árt, ha ezekből legalább 3 színverziód is van, szóval ez összesen 6 vagy akár 12 logót is jelenthet. 

Ebből is jól látszik, hogy a reszponzív logókészlet nemcsak egy jól hangzó marketingtrükk, hanem tényleg egy készlet, amely neked szuperhasznos lesz a munkád során.

Ha neked pont egy ilyen logókészletre lenne szükséged, és úgy érzed, hogy ideje lenne szintet ugrani az arculatoddal, ajánlom figyelmedbe brand design csomagjaimat! Ha bármi kérdésed van, a kapcsolat oldalon megtalálsz, ha pedig szereted az ilyen jellegű tartalmakat, Instagramon is bekövethetsz.

Nem tartasz még itt? Semmi gond, ingyenes e-bookomban szuper tippeket találsz, hogy hogyan teheted szebbé az arculatod fotós és grafikus nélkül.