Egy hangzatos lufi, vagy valami, ami alapjaiban fogja megváltoztatni a vállalkozásod vizuálisan? Egyáltalán, miért kell ezt brand design-nak hívni?
Amikor ezt a szolgáltatásomat megalkottam, szerettem volna, ha az elnevezése tükrözi a komplexitását és a személyességét. Nincs semmi baj az arculat szóval, de bevallom nekem sokszor levélpapír meg boríték dizájnok jutnak eszembe róla, amik egy cégnél ugyan szükségesek lehetnek, egy egyszemélyes vállalkozásnál már kevésbé. Az utóbbi években pedig nagyon átalakultak az arculatok: egyre többször inkább online fókusszal kell készülniük, és minden eddiginél többször kell (egy)személyes márkát támogatniuk.
Mivel jómagam főként kicsi, elég személyes vállalkozásoknak segítek, a brand design szókapcsolatot pont ezért választottam: a vállalkozásodat szeretném személyes márkaként kezelni, és ezzel a fókusszal alkotni meg hozzá mindent, amire vizuálisan szüksége lehet: logót, színeket, tipográfiát, brand fotókat, social media elemeket. Röviden úgy is mondhatnám, hogy a brand design nem más, mint arculattervezés személyes márkaépítés fókusszal.
De nézzük is, mi fog történni, ha nálam készül ez a személyes arculatod!
A brand design fázisai
- Első fázis: kapcsolatfelvétel, kérdőív, videóhívás, árajánlat, szerződéskötés
- Második fázis: vizuális irányok, moodboardok, színek, tipográfia, logótervezés
- Harmadik fázis: brand book, exportok, átadás, instrukciók
Brand design első fázis: megismerkedünk
Ha érdeklődnél, mást sem kell tenned, mint kitöltened a weboldalam Kapcsolat oldalán található kapcsolati űrlapot, vagy írni nekem egy e-mailt a hello@clementinestudio.hu e-mail címre. Ezek közül leginkább a kapcsolati űrlapot ajánlom, mert téged is segít, ha nem tudod, mit írnál pontosan. Ezután egyeztetünk egy időpontot, amikor megtartjuk az első, videós konzultációt Google Meeten, vagy ahol preferálod. Az első konzultáció ingyenes, és semmilyen kötelezettséggel nem jár!
Még az online találkozó előtt küldök neked egy Google kérdőívet, amely segít számomra megismerni a vállalkozásod. Ezt nem kell feltétlenül kitöltened, de jó, ha átgondolod a válaszokat, mert így gördülékenyebb lesz az egyeztetés, és neked is könnyebb lesz átgondolni a vállalkozásod egészen az alapoktól
A kérdőív elég alapos, de ne ijedj meg, nem kell rögtön mindenre tudnod a választ, azért vagyok, hogy együtt kiderítsük!
A videóhívás során körülbelül fél órás egyeztetésre számíts, ahol átbeszéljük a kérdőív kérdéseit, megkérdezhetsz mindent, ami érdekel, és fixáljuk, milyen szolgáltatásokat szeretnél. Miután mindent megbeszéltünk, én elküldöm neked a hivatalos árajánlatot, eldöntheted, hogy számodra megfelelő-e, és amennyiben igen, szerződést kötünk, mely mindkettőnket véd a projekt során. Az előleg átutalása után pedig meg is kezdődik a következő fázis: a tervezés!
Amint láthatod, az első, megismerkedős fázis számodra teljesen kockázatmentes: amíg nem kötünk szerződést, semmilyen anyagi elköteleződést nem jelent számodra. Miért ne tennél akkor egy próbát?
Brand design második fázis: logó és teljes arculat születik
Az első, megismerkedési fázis után végre elkezdődhet a tényleges tervezés. Ez a legizgalmasabb! Itt én kicsit elvonulok, és pár napon belül bemutatom neked az első prezentációt, amellyel a vizuális irányokat tisztázzuk moodboardok és színek segítségével.
Mit tartalmaz az első prezentáció?
- kb. 10 oldalas dokumentum
- üzleti célok és kulcsszavak összefoglalója
- két moodboard hozzájuk tartozó színpalettával
- a színek már itt kapnak hierarchiát, és használat közben is bemutatom őket
- a kiválasztott irányt pedig két módosítási körben tovább finomíthatjuk.
Mit tartalmaz a második prezentáció?
- kb. 25-30 oldalas dokumentum
- az eddigiek összefoglalása
- kétféle logókoncepció látványtervekkel, magyarázattal
- a választott logót két körben tovább finomíthatjuk, amíg számodra nem lesz tökéletes
- betűtípus ajánlás látványtervekkel
Ha már megvannak az arculatod alapjai, elkészítem azt a két plusz elemet, amelyeket választottál, mely lehet: névjegykártya, időpontkártya, e-mail aláírás, árlista/árajánlat dizájn, pattern design (márkaminta), 5db Instagram highlight.
Sőt, ha a brand design mellett más, kiegészítő szolgáltatást is választottál, elkészítjük a brand fotóidat vagy a social media sablonkészletedet is!
Brand design harmadik fázis: utadra indítalak
Ebben a fázisban már megvannak a márkád vizuális alapjai: a logód és annak több verziója, a színeid, betűid. Nincs más hátra tehát, hogy ezt egy jól használható csokorba szedjük.
Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy az eddigi prezentációk stílusában egy végső, összegző brand bookot is készítsek neked, amely összefoglalja a teljes vizualitásod, és amire bármikor rá tudsz nézni, ha elbizonytalanodsz az arculatodat illetően.
Mit tartalmaz a brand book?
- kb. 30 oldalas dokumentum
- üzleti célok és vizuális irányok
- kiindulási moodboardod
- teljes logókészleted látványtervekkel
- ajánlott betűtípusok és ezekhez tartozó látványtervek
- színeid és javasolt használatuk, színkódok
- illusztrációk, látványtervek az arculatod alkalmazásához
- útmutató a fájlformátumokhoz
Tehát minden, a tervezés során felmerült anyagot ebben a végső prezentációban összeszedek, és némi használati útmutatást is kapsz az arculatodhoz!
Mi az, amit összességében elküldök tehát?
- az összes logóverzió JPG, PNG, PDF és SVG formátumban (tehát vektorosan is)
- az összefoglaló brand bookot a színkódokkal
- betűtípus letöltési linkeket
- az összes látványtervet (mockupot) nagy felbontásban
- a választott grafikai anyagokat (pl. névjegykártya, árajánlat dizájn) a megfelelő formátumban
A brandbook és minden szükséges grafikai állomány mellett pedig ajándékként ingyenes stock fotókat és videókat is küldök neked, amelyek segítségedre lehetnek, ha épp nincs semmilyen anyagod a tartalomkészítéshez. Miután mindent gondosan összeszedtem és összecsomagoltam, Wetransferen már küldöm is a letöltési linkedet! Ebben a bejegyzésben ügyfelem, Timi, a Tímea Papp Interior megálmodójának arculatán keresztül szemléltettem a folyamataim, ebben a blogbejegyzésben meg is tudod nézni, milyen lett a kész projekt!
Ha pedig úgy érzed, ennyi még nem volt elég, bármikor kérhetsz alap brand design csomagodhoz kedvezményesen brand fotó csomagot és social media csomagot is! Én nagyon ajánlom, hogy ezekkel is egészítsd ki, ezekkel együtt már egy autentikus, hatásos, profi online jelenléthez lesz egy szuper kiindulási alapod.
Készen állsz, hogy valami olyasmit alkossunk, ami igazán te vagy? Írj nekem a kapcsolati űrlapon keresztül, és egy ingyenes konzultáció után eldöntheted!