Lakberendező vagy? Neked is lehet ilyen profi arculatod!

arculattervezés grafika lakberendező vállalkozás számára levélpapírral, borítékkal, névjegykártyával

Alig vártam már, hogy végre megmutathassam, min ügyködtem heteken keresztül!

Timi, a Tímea Papp Interior megálmodója lakberendezéssel foglalkozó vállalkozásának szeretette volna megadni azt az arculatot, amelyet szerinte rég megérdemelt volna, én pedig nagy örömmel vetettem bele magam a munkába, hisz ez a téma külön kedves a szívemnek! Ebben a bejegyzésben a közös munkánkon keresztül szeretném bemutatni, hogyan is működik nálam a brand design folyamata:

arculattervezés grafika fotós látványterv lakberendező vállalkozás számára
arculattervezés lakberendező vállalkozás számára tímea papp interior felirattal
arculattervezés lakberendező vállalkozás számára nappaliról készült fotós háttérrel

A munka megkezdését megelőzően Timivel egy videóhívás keretein belül feltérképeztük a vállalkozását, a céljait, az elakadásait. A cél egy olyan arculat kialakítása volt, amely segít eloszlatni azt a mítoszt, hogy a lakberendezés egy luxus szolgáltatás. Barátságosabb, színesebb formavilág volt a terv, miközben azért az elegancia, a finom vonalvezetés is megmarad. Egy olyan dizájnt szerettünk volna együtt alkotni, amely klasszikus, de nem unalmas, elegáns, de nem távolságtartó. 

A munka első fázisában, amely a vizuális irányok feltérképezését jelenti, egy színeket, textúrákat, tipográfiát és fotókat tartalmazó moodboardot egyeztettünk. Fontosnak tartom, hogy ennek az első körös egyeztetésnek a során ne csak a moodboardról szülessen döntés, hanem hogy ezt a fázist már egy választott színpalettával zárjuk, így amikor a második, tervezési szakaszban bemutatom a logóterveket, azok már a brand színeiben legyenek prezentálva. 

arculattervezés moodboard lakberendező vállalkozás számára

A második fázisban, amit tervezési fázisnak hívok, két különböző logókoncepcióról kapott egy részletes prezentációt látványtervekkel. Itt fontosnak tartom, hogy mindkét logó ugyanazokkal a látványtervekkel készül, hogy könnyebb legyen őket összehasonlítani. Ebben a fázisban is, ahogy a többiben, két módosításra van lehetőség, így Timi logóját is addig tökéletesítettük, amíg azt nem érezte száz százalékosan önazonosnak.

arculattervezés grafika lakberendező vállalkozás számára névjegykártyával

A harmadik és utolsó fázis pedig az átadás! Timi az alap brand design szolgáltatásomat választotta, és ennek keretein belül kapott egy reszponzív logókészletet mindenféle formátumban és színben, valamint egy jól átgondolt színpalettát és betűkészletet. A reszponzív logókészlet négyféle logóverziót tartalmazott, hogy bármilyen felületen és méretben megállja a helyét. A színpalettához és betűtípusokhoz részletes instrukciókat kapott arról, hogyan érdemes őket következetesen használni, ha esetleg posztokat vagy más marketing anyagot szeretne magának a jövőben készíteni.

Ezen felül kapott egy részletes brand bookot is, amelyben az arculat alkalmazáshoz is kapott egy kis segítséget, és összefoglaltam neki benne a teljes tervezési folyamatot és az eredményeit. Nálam az alap brand design csomag részeként pluszban két kiegészítő szolgáltatás ingyenesen választható, ebben az esetben a névjegykártya- és az árajánlat dizájnra esett a választás. Előbbiből egy nyomdakész verziót, utóbbiból egy Canva sablont küldtem, hogy szabadon szerkeszthető legyen.

Én nagyon szerettem ezen a projekten dolgozni Timivel, és örülök, hogy részese lehettem a vállalkozása megújulásának! Ha neked pont ilyen jellegű szolgáltatásra van szükséged, ajánlom figyelmedbe Instagram oldalát! 

Ha pedig te is szeretnéd megadni a vállalkozásodnak azt a törődést, amelyet érdemel, legyen az logó, arculat, brand fotó, social media grafika vagy termékfotó, csak töltsd ki a kapcsolati űrlapot vagy a hello@clementinestudio.hu e-mail címen is elérsz!