Vállalkozóként ki van adva a feladat: posztolni, posztolni, posztolni!
Tele vagy ötlettel és mondanivalóval, de hogy öntöd formába? Veled is megtörtént már, hogy rég kész volt a szöveg, de a dizájnnal töltöttél még el órákat? Ennek valószínűleg ahhoz is köze van, hogy nincs még egy meghatározott arculatod, fotóid, vagy csak nem optimalizáltad még a munkafolyamataid.
Ebben a bejegyzésben most 4 fájdalompontra hoztam el neked 4 gyakorlatias tippet. Ezek egy része a Canvához kapcsolódik, mivel tudom, legtöbben azt használjátok.
4 ok, amiért utálsz Instagramra posztolni:
Nincs arculatod
Folyamatosan ugrálsz a trendszínek és betűtípusok között. Minden poszt készítésénél egy külön feladat, hogy ezekről dönts. A követőid görgetnek, és fel sem ismernek a hírfolyamban, mert mindig másképp néznek ki a posztjaid.
TIPP: Induló vállalkozóként nem kell rögtön profit megbíznod, de ülj le, és gondold át, milyen színeket, betűket, grafikai elemeket szeretnél a márkádhoz társítani, és ami a legfontosabb: ragaszkodj hozzájuk. Neked is sokkal könnyebb lesz, ha ezáltal kevesebb döntést kell hoznod. Ugyanakkor jó, ha tudod, saját arculatot a legnehezebb tervezni.
Nincs eszköztárad
Minden poszt tervezésénél új képeket, grafikákat, háttereket kell felkutatnod és feltöltögetned Canvába, vagy a feltöltések között megtalálni, amit keresel, ami rengeteg idő.
TIPP: Hozz létre Canvában egy mappát, ahol a brandedhez fűződő összes, rendszeresen használt saját elemedet egy helyen tárolod: a logód, a rólad vagy a munkáidról készült fotókat, grafikai elemeket, háttereket. Ide akár a színpalettád is feltöltheted, ha nincs PRO előfizetésed, és nem tudsz a brand kitedhez elég színt hozzáadni.
Nem használsz sablonokat
Félsz újrahasznosítani, mert úgy gondolod, megunják a követőid, pedig pont a következetességgel fogod elérni, hogy rögzüljön a márkád a fejekben. Ráadásul rengeteg időt is fogsz spórolni.
TIPP: Készítsd el a saját sablonjaid! Gondold át, milyen típusú posztokat szoktál készíteni, és mi kell hozzájuk: borítókép, hosszabb szöveges oldal, egy zárókép a fotóddal és interakcióra buzdítással, stb. Általában a Canva Projects fülnél kiválasztom valamelyik korábbi posztomat, és a kívánt oldalra kattintva a felugró ablakban az ‘Add as new page’ opciót választom.
Nincsenek jó fotóid
Mindenhonnan azt hallod, hogy kapcsolódj a követőiddel a saját fotóiddal is, de semmilyen képed sincs, amit szívesen használnál. Ezért inkább az arctalanságba burkolózol, ami nehezíti a kapcsolódást.
TIPP: Evidens válasz lenne, hogy menj el egy brand fotózásra, de tudom, hogy az elején nem mindenki engedheti meg magának. Jó hír viszont, hogy több bejegyzésemben iis foglalkoztam már azzal, hogyan tudsz otthon is márka- és önazonos, jó minőségű brand fotókat készíteni! Például ebben és ebben is.
Végül pedig: ha úgy érzed, neked ez egyedül túl sok, ér segítséget kérni!
Elkészítem a logód és teljes arculatod, készíthetünk rólad brand fotókat, de Instagram poszt sablonokat is alkothatunk. A posztok kitalálása önmagában is nehéz, hosszadalmas folyamat, könnyítsd meg a saját dolgod azzal, hogy legalább a vállalkozásod vizualitásának alapjait lerakod. Ezt megteheted magad is, de ha úgy érzed, inkább segítséget kérnél, brand design csomagomat neked találtam ki. Keress bátran a kapcsolati űrlapomon keresztül, ha pedig szereted az ilyen tartalmakat ajánlom figyelmedbe Instagram oldalamat és az ingyenes e-bookomat is!