Motoszkált bennem egy ideje, hogy új brand fotókat kellene készíteni a vállalkozásomnak, az előzőek ugyanis kissé kapkodva lettek összehozva, és hiányzott belőlük az a személyesség, amely szerintem pont a brand fotó lényege. A brand fotózás során ugyanis arra törekszünk, hogy a képen használt színek, tárgyak, a pózok, a hangulat mind összhangban legyen a márkáddal, önazonos, autentikus képek szülessenek amelyek a célközönséged elérését segítik.
Felmerült bennem, hogy mi is az a helyszín, amely az én márkámhoz a leginkább passzol: szabadtér, stúdió vagy a saját otthonom? Készülhettek volna a fotók ugyan stúdióban is, de hol is lehetnék önazonosabb, mint a saját otthonomban, amit én terveztem meg részletről részletre? Így hát végül a saját nappalim szolgált stúdióként.
Miközben ezt a fotózást terveztem, eszembe jutott, hogy akár meg is oszthatnám a tapasztalataimat azzal kapcsolatban, milyen kihívásai vannak egy otthon fotózásnak (főként, ha a fotós a fotóalany is egyben).
Lássuk, mi az amit jó, ha észben tartasz, ha otthon készíted el a brand fotóidat:
-
- NAGY rendet kell raknod: hidd el, nem akarod 25 képről retusálni ugyanazt a belógó porszívófejet.
-
- Előre el kell tervezned, hol fogsz fotózni, mi látszódjon belőle, mi nem, és úgy komponálnod a képet. Mindenkinek van kupis sarka otthon, de senki sem akar róla fotót, szerencsére, egy kis tervezéssel nem is kell róla senkinek sem tudnia 🙂
-
- Figyelni a napszakot: nagyon jól tud kinézni, ha épp besüt a nap az ablakon, de ne süssön az arcodra, mert előnytelen kontrasztokat alkothat, és hunyorogni, grimaszolni fogsz. Nekem tökéletesen működött a fehér függönyön átszűrődő napfény, amely diffúzorként funkcionált, lágyította a sugarakat! Ha nincs függönyöd, inkább várj meg egy olyan napszakot, amikor nem süt be annyira a nap (persze hacsak nem pont a napos képek készítése a cél).
-
- Színek: nem árt, ha olyan a berendezés, a kiegészítők, amik passzolnak a vállalkozásod színpalettájába. Sőt, a legjobb ha te magad is olyan színű ruhát veszel fel, ami a márkád fő színe. Hidd el, nagyon jól fog kinézni a social media feededen vagy a weboldaladon!
-
- Magadnak kell pózolni: senki nem fog instruálni, hogy mi hogyan néz ki jól. Inspirálódj Pinteresten, tanulmányozd, melyik beállítás mitől működik szerinted. Fotózás közben is nyugodtan nézz rá a pinekre, ha elakadtál.
-
- Olyat kell nyaggatnod vele, akinek nem feltétlenül van kedve hozzá (köszönöm, férj <3 ). Ez az egyik legnehezebb! Én szerencsés vagyok, mert bár a férjem nem fotós, de jó szeme van hozzá, így amikor megmutatok neki egy referencia fotót, vagy megkérem, hogy legyen lejjebb az objektív, zoomoljon, távolítson, akkor azért pár próbálkozás után tudunk egyről a kettőre jutni 🙂
-
- Ha pedig nincs senki, akkor marad az állvány, amelynél bár kevésbé leszel lámpalázas, de kisebb testedzéssel fog felérni a kamera és a pózolás közötti futkorászás ha nincs távkioldód. Mindazonáltal ez sem lehetetlen, de jóval tovább fog tartani időben, míg minden képet elkészítesz.
-
- Végül pedig: ha most épp olyan helyen élsz, dolgozol, amelyet nem tudsz annyira személyre szabni, nem érzed magadénak, akkor ne erőltesd az otthon fotózást, ma már nagyon elérhető áron lehet stúdiókat bérelni, amelyek sok ilyen jellegű fejfájástól fognak megkímélni.
Összegzésként: Bár az otthoni brand fotózásnak megvannak a kihívásai, úgy gondolom semmi sem fogja überelni azt a személyességet és egyediséget, amelyet a saját iroda, otthon vagy műhely nyújtani tud, úgyhogy én csak bátorítani tudlak téged!
Ha pedig úgy érzed, neked ez egy személyben nem menne, keress meg bátran, és a felsorolt listából egyikre sem lesz gondod! Brand fotó szolgáltatásom kérhető külön és brand design csomag részeként is. A fotózás előtt minden felmerülő kérdésedet, vágyadat, célodat megbeszéljük, hogy a fotózás már csak rólad szóljon. Csak töltsd ki a kapcsolati űrlapot és fel is veszem veled a kapcsolatot!