Grafikus és fotós egyszerre? Miért jó ez neked?

“Ez annyi mindent csinál, hogy biztos nem ért semmihez!” Tényleg megállja a helyét ez a gondolatmenet? Egyáltalán: hol van az a pont, ahol elválik egymástól két terület?Rövid ideig én is elgondolkodtam, hogy csak fotós vagy csak grafikus legyek, mígnem rájöttem, ez pont hogy nem hátrány, hanem előny, ha ezt egyszerre tudom nyújtani.Egyáltalán nem bántam meg ezt a döntésemet. 9 éve telnek a napjaim ezen a két területen szimultán, először alkalmazottként, és most vállalkozásban. Úgy érzem, hogy a több lábon állás…

Continue ReadingGrafikus és fotós egyszerre? Miért jó ez neked?

Mi az a reszponzív logókészlet?

Avagy miért lehet szükséged a logód több verziójára? Elsődleges, másodlagos, submark, ikon - dobálózunk mi, dizájnerek ezekkel a szavakkal, mintha az életünk múlna rajta. Jobb magyar kifejezések híján ilyen tükörfordításokat használok én is a primary, secondary és társai helyett, amikor tömören szeretném leírni, mit is jelent egy reszponzív logókészlet, de akkor most egy hosszabb bejegyzésben is öntsünk tiszta vizet a pohárba!Biztos küzdöttél már te is azzal, hogy az egy darab logód egyszerűen nem akart működni valamilyen felületen: olvashatatlan volt egy…

Continue ReadingMi az a reszponzív logókészlet?

Kitől kérj véleményt az arculatodról, és kitől ne?

Több szem többet lát - igaz lehet ez akkor is, amikor végre elszántad magad, és egy profival megtervezteted a logód, arculatod. Természetes, hogy szeretnéd mások véleményét is kikérni, hisz társas lények vagyunk: elbizonytalanodunk, félünk, hogy valamit nem veszünk észre, vagy hogy nincs elég esztétikai érzékünk a témához. Ugyanakkor én azt tanácsolom, kezeld őket fenntartásokkal, elmondom, miért: Azt, hogy te milyen vagy, te tudod a legjobban Ehhez persze kell egy jó adag önismeret, de a vállalkozásban mihez nem? A könnyebbik útnak…

Continue ReadingKitől kérj véleményt az arculatodról, és kitől ne?

Canva grafikus szemmel: szeretjük vagy megvetjük?

Tudom, hogy dizájn berkekben sok utálat övezi a Canvát, amit valahol értek, hisz elkerülhetetlenül hígítja valamelyest a szakmát, és vesz el megbízásokat. Ugyanakkor én próbálom annak venni, ami: egy tervezést segítő eszköznek. A Canvában ugyanúgy elő kell venni a tervezői vénát, és ha az ember nem akar tömegtartalmat gyártani, bele kell fektetni az energiát. Az valahol evidens, hogy egy kezdő kisvállalkozó nem fog drága Adobe előfizetésekbe fektetni. Na, de mi az, ami miatt én grafikusként is szeretem ezt a programot? Feladathoz…

Continue ReadingCanva grafikus szemmel: szeretjük vagy megvetjük?

Ezért (is) utálsz Instagramra posztolni: tippekkel, hogy könnyebb legyen

Vállalkozóként ki van adva a feladat: posztolni, posztolni, posztolni!Tele vagy ötlettel és mondanivalóval, de hogy öntöd formába? Veled is megtörtént már, hogy rég kész volt a szöveg, de a dizájnnal töltöttél még el órákat? Ennek valószínűleg ahhoz is köze van, hogy nincs még egy meghatározott arculatod, fotóid, vagy csak nem optimalizáltad még a munkafolyamataid.Ebben a bejegyzésben most 4 fájdalompontra hoztam el neked 4 gyakorlatias tippet. Ezek egy része a Canvához kapcsolódik, mivel tudom, legtöbben azt használjátok. 4 ok, amiért utálsz Instagramra…

Continue ReadingEzért (is) utálsz Instagramra posztolni: tippekkel, hogy könnyebb legyen

Mi a fene ez a brand design? Miért nem hívjuk csak arculatnak?

Egy hangzatos lufi, vagy valami, ami alapjaiban fogja megváltoztatni a vállalkozásod vizuálisan? Egyáltalán, miért kell ezt brand design-nak hívni?Amikor ezt a szolgáltatásomat megalkottam, szerettem volna, ha az elnevezése tükrözi a komplexitását és a személyességét. Nincs semmi baj az arculat szóval, de bevallom nekem sokszor levélpapír meg boríték dizájnok jutnak eszembe róla, amik egy cégnél ugyan szükségesek lehetnek, egy egyszemélyes vállalkozásnál már kevésbé. Az utóbbi években pedig nagyon átalakultak az arculatok: egyre többször inkább online fókusszal kell készülniük, és minden eddiginél…

Continue ReadingMi a fene ez a brand design? Miért nem hívjuk csak arculatnak?

Így használd a színpalettád brand fotózáson

Egy újabb remek illusztrációja annak, mennyire fontos része az arculatnak a színpaletta.Nekem elég egyszerű dolgom volt, mivel otthon is szívesen használom azokat a színeket, amelyeket a vállalkozásomnál. A galériafalam tökéletes hátteret nyújtott, de voltak ezen kívül párnák, takarók, füzetek, tollak is. Mivel cél volt, hogy tarka és vibráló legyen az összhatás, úgy éreztem, simán belefér a narancs overál is a képletbe. Pár tipp, miben érdemes gondolkodni (a kevesebb több elvét is szem előtt tartva): Ruhák Ha a környezet semleges színű, akkor…

Continue ReadingÍgy használd a színpalettád brand fotózáson

Miért ilyen nehéz saját arculatot tervezni?

Szerintem saját arculatot a legnehezebb tervezni. Bevallom, indulás előtt elképesztő sokat ültem a sajátomon, és a mai napig alakul még mindig. Igaz, ezek főként csak apróbb elemek a közösségi média kommunikációmban, a brandem alapjaihoz ugyanúgy tartom magam, mintha csak ügyfeleknek terveztem volna.De miért ilyen nehéz? Objektivitás hiánya Saját munkádat nehéz objektíven megítélni, mert érzelmileg túlságosan kötődsz hozzá. Ez a kötődés torzítja az ítélőképességedet, és nehezebben látod meg a hibákat vagy a javítanivalókat. Túl magas elvárások Saját magaddal szemben gyakran sokkal magasabb…

Continue ReadingMiért ilyen nehéz saját arculatot tervezni?

2×10 Google betűtípus, ami tényleg jó

Ha azt gondoltad, a Google fontson csak béna betűtípusok vannak, hoztam egy kis összeállítást ennek cáfolatára. Miért érdemes Google betűtípusokat használni? teljesen jogtiszta és ingyenestipográfiai szempontból sok a minőségi kivitelezésűlegtöbbjük appokban alapértelmezetten elérhetőha alvállalkozókkal, csapattagokkal dolgozol, ők is könnyen be tudják szerezni Mikor nem muszáj ragaszkodnod hozzá? ha egyelőre csak instára készítesz tartalmat, akkor nyugodtan használhatod a Canva betűtípusait, jogtiszták, és nagy a választék (viszont ha már weboldal is bekerül a képbe, akkor kelleni fog valami platformokon átívelő opció)ha szívesen…

Continue Reading2×10 Google betűtípus, ami tényleg jó

7 dolog, amire mindenképp figyelj betűtípus választásnál

Egyszerű feladatnak tűnhet választani pár betűtípust, de őszintén: ezt a 7 szempontot sem volt nehéz összehozni, ami a jéghegy csúcsa. Aki rendszeresen tervez grafikákat, biztos járt már úgy, hogy órákig görgeti a választékot, és nem tud dűlőre jutni. Az alábbi 7 szempont azonban segíthet kicsit könnyebbé tenni a választást: Mennyi betűtípust érdemes választani? a kevesebb többegy betűtípus a címsornakegy betűtípus a szövegtörzshözés esetleg plusz egy betűtípus ritkább használatra, dekorációra, figyelemfelkeltésreha változatosságot szeretnél, inkább ugyanannak a betűtípusnak a különböző súlyvariációit használd…

Continue Reading7 dolog, amire mindenképp figyelj betűtípus választásnál

End of content

No more pages to load