7 tipp, amelyekkel szebbé teheted az Instagram feeded!

Úgy érzed, bármit csinálsz, teljes káoszba fullad az Instagram feeded, és nem tükrözi rendesen a szolgáltatásaid színvonalát? Ebben a bejegyzésben hét, gyakorlatban is alkalmazható tippet hoztam el, amelyeket betartva egy sokkal profibb, egységesebb összképet fogsz kapni!

A színek következetes használata

A múltkori blogbejegyzésben már írtam arról, milyen fontos egy jól megalkotott, hierarchikus rendszerű színpaletta az arculattervezés során. Mi a fő színed? Legyen egyértelmű, ha valaki ránéz a feeded grafikáira. Ha a fő színed egy nagyon intenzív szín, akkor is használd nyugodtan háttérként is, de ne mindig, és ügyelj az olvashatóságra szöveg esetén. Váltogasd az általad választott világos színnel, vagy a másodlagos színeddel. A kiegészítő színeknél figyelj arra, hogy ne uralják le a főszínt. Ha filtereket is használsz a fotóidon, ügyelj arra, hogy következetesen mindig ugyanazt használd.

Jó kontrasztarányú 5 színből álló színpaletta meghatározott célokra

Válassz maximum két-három betűtípust

Annyi szép betűtípus létezik, és nagy lehet a csábítás, hogy mindet kipróbáld, de sajnos szigorúnak kell lenned! Az arculattervezés során azt ajánlom, válassz egy betűtípust a címsornak és egyet a folyószövegnek. Ezen felül maximum egyet válassz még, amit ritkábban, specifikus célokra választasz, például figyelemfelkeltésre. Válassz olyan betűtípusokat az arculatodnak, amelyek jól illenek egymáshoz, olvashatóak, és az ő és ű betűket is tartalmazzák. Válassz az ingyenes Google fontok közül, amelyek jó eséllyel Canvában is megtalálhatók, és később egy weboldalon is gond nélkül használhatók.

betűtípus-hierarchia-különböző-célokra-arculathoz-címsor-és-törzsszöveg-opciókkal

Fotók rólad

Az emberek nem szeretnek arc nélküli profilokat követni. Egy olyan világban, ahol a mesterséges intelligencia által készített tömegtartalmak lepik el az internetet, minden eddiginél fontosabb lesz a személyesség. Nem mindegy azonban, hogy milyen minőségű képeket használsz. Mutasd meg magad és munkafolyamatod brand fotókkal! 

Pro tipp: használj profilképnek is logó helyett portrét saját magadról, az emberek furán érezhetik magukat, ha egy logóval beszélgetnek.

Hátterek kiválasztása

Válassz két-három jellegzetes hátteret, amelyeket rendszeresen használsz a posztjaidhoz. Ez segít összefogni a feeded vizuálisan. Ügyelj arra, hogy a háttér ne legyen túl zsúfolt vagy zavaró. Használhatod egyszerűen a vállalkozásod színeit is, nem muszáj textúrának vagy képnek lennie.

tipp-hátterek-fontosságáról-instragram-feed-szebbé-tételéhez-blogbejegyzés

Figyelj a margókra és a betűméretre

Állíts be egy jókora margót minden oldalról, ne tartson a szöveg faltól falig, és ehhez a margóhoz tartsd magad minden poszt grafikánál. Ügyelj arra, hogy a választott betűméret mobilon is jól olvasható legyen. Ha portré arányú posztot (4:5) készítesz, figyelj arra, hogy a feedben utólag négyzetként fog látszódni, ne vágjon félbe elemeket.

Egységes highlight borítóképek

Ez segít abban, hogy a profilod rendezett és profi megjelenésű legyen. Nem muszáj grafikus elemeket vagy szövegeket tartalmazniuk, az is tökéletes, ha a brand színeidet használod.

instagram-highlight-borítóképek-ikonokkal

Harmonizáló grafikai elemek

Használj azonos stílusú grafikai elemeket a posztjaidban, például ikonokat, rajzokat vagy egyéb illusztrációkat. A grafikai elemek színei és formái illeszkedjenek a színpalettádhoz és úgy általában az arculatodhoz. Inkább következetesen használj keveset, mint túl sokat váltogatva.

Amint láthatod, a social media grafika nem egyszerű, szinte elkerülhetetlen hozzá lefektetni az arculatod alapjait, és aztán következetesnek kell lenned végig. Arról nem is beszélve, hogy ez csak a folyamat vizuális része, a tartalmi még egy jó nagy következő feladat. Ha úgy érzed, ez így egyben túl nagy falat lenne neked egyedül, alkossuk meg együtt a vállalkozásod arculatának alapjait brand design csomagom keretein belül! Ha pedig nálam készül az arculatod, a social media és brand fotó csomagokat kedvezményesen veheted igénybe hozzá, hiszen a márkád alapjait már közösen megalkottuk. Keress meg bátran a kapcsolati űrlapon keresztül egy ingyenes konzultációért!

Ha pedig szereted az ilyen hasznos tartalmakat, kövess be bátran Instagramon is!