Úgy érzed, bármit csinálsz, teljes káoszba fullad az Instagram feeded, és nem tükrözi rendesen a szolgáltatásaid színvonalát? Ebben a bejegyzésben hét, gyakorlatban is alkalmazható tippet hoztam el, amelyeket betartva egy sokkal profibb, egységesebb összképet fogsz kapni!
A színek következetes használata
A múltkori blogbejegyzésben már írtam arról, milyen fontos egy jól megalkotott, hierarchikus rendszerű színpaletta az arculattervezés során. Mi a fő színed? Legyen egyértelmű, ha valaki ránéz a feeded grafikáira. Ha a fő színed egy nagyon intenzív szín, akkor is használd nyugodtan háttérként is, de ne mindig, és ügyelj az olvashatóságra szöveg esetén. Váltogasd az általad választott világos színnel, vagy a másodlagos színeddel. A kiegészítő színeknél figyelj arra, hogy ne uralják le a főszínt. Ha filtereket is használsz a fotóidon, ügyelj arra, hogy következetesen mindig ugyanazt használd.
Válassz maximum két-három betűtípust
Annyi szép betűtípus létezik, és nagy lehet a csábítás, hogy mindet kipróbáld, de sajnos szigorúnak kell lenned! Az arculattervezés során azt ajánlom, válassz egy betűtípust a címsornak és egyet a folyószövegnek. Ezen felül maximum egyet válassz még, amit ritkábban, specifikus célokra választasz, például figyelemfelkeltésre. Válassz olyan betűtípusokat az arculatodnak, amelyek jól illenek egymáshoz, olvashatóak, és az ő és ű betűket is tartalmazzák. Válassz az ingyenes Google fontok közül, amelyek jó eséllyel Canvában is megtalálhatók, és később egy weboldalon is gond nélkül használhatók.
Fotók rólad
Az emberek nem szeretnek arc nélküli profilokat követni. Egy olyan világban, ahol a mesterséges intelligencia által készített tömegtartalmak lepik el az internetet, minden eddiginél fontosabb lesz a személyesség. Nem mindegy azonban, hogy milyen minőségű képeket használsz. Mutasd meg magad és munkafolyamatod brand fotókkal!
Pro tipp: használj profilképnek is logó helyett portrét saját magadról, az emberek furán érezhetik magukat, ha egy logóval beszélgetnek.
Hátterek kiválasztása
Válassz két-három jellegzetes hátteret, amelyeket rendszeresen használsz a posztjaidhoz. Ez segít összefogni a feeded vizuálisan. Ügyelj arra, hogy a háttér ne legyen túl zsúfolt vagy zavaró. Használhatod egyszerűen a vállalkozásod színeit is, nem muszáj textúrának vagy képnek lennie.
Figyelj a margókra és a betűméretre
Állíts be egy jókora margót minden oldalról, ne tartson a szöveg faltól falig, és ehhez a margóhoz tartsd magad minden poszt grafikánál. Ügyelj arra, hogy a választott betűméret mobilon is jól olvasható legyen. Ha portré arányú posztot (4:5) készítesz, figyelj arra, hogy a feedben utólag négyzetként fog látszódni, ne vágjon félbe elemeket.
Egységes highlight borítóképek
Ez segít abban, hogy a profilod rendezett és profi megjelenésű legyen. Nem muszáj grafikus elemeket vagy szövegeket tartalmazniuk, az is tökéletes, ha a brand színeidet használod.
Harmonizáló grafikai elemek
Használj azonos stílusú grafikai elemeket a posztjaidban, például ikonokat, rajzokat vagy egyéb illusztrációkat. A grafikai elemek színei és formái illeszkedjenek a színpalettádhoz és úgy általában az arculatodhoz. Inkább következetesen használj keveset, mint túl sokat váltogatva.
Amint láthatod, a social media grafika nem egyszerű, szinte elkerülhetetlen hozzá lefektetni az arculatod alapjait, és aztán következetesnek kell lenned végig. Arról nem is beszélve, hogy ez csak a folyamat vizuális része, a tartalmi még egy jó nagy következő feladat. Ha úgy érzed, ez így egyben túl nagy falat lenne neked egyedül, alkossuk meg együtt a vállalkozásod arculatának alapjait brand design csomagom keretein belül! Ha pedig nálam készül az arculatod, a social media és brand fotó csomagokat kedvezményesen veheted igénybe hozzá, hiszen a márkád alapjait már közösen megalkottuk. Keress meg bátran a kapcsolati űrlapon keresztül egy ingyenes konzultációért!
Ha pedig szereted az ilyen hasznos tartalmakat, kövess be bátran Instagramon is!